torsdag 3 mars 2011

Tviii för människan

Fryser, ont i halsen och huvudet. Kan det vara så att jag är säng-liggandes snart?
Solen skiner och det ser varmt ut ute, men jag orkar bara inte gå ut. Jag är svag i kroppen och skakar av minsta ansträngning. Tror jag ska lägga mig i sängen och vila en liten stund snart.

Jag är trött på människor. Människan är ett hemsk djur. En varelse som jag ofta föraktar.
Det här liksom: http://www.dt.se/nyheter/hedemora/article915256.ece
Vad fan är det med folk?! Jag har inte mycket till övers för människor som gör varandra eller djur illa. Nej, någonstans måste gränsen gå.
Visst ligger det i människans natur att förstöra oss själva. Vi är destruktiva varelser. Men inte ligger det i naturen att skada någon annan? Att skada ett djur eller ett barn?
Nej, tvii för människan.

Inga kommentarer: