fredag 19 mars 2010

Döden kommer för tidigt

Är det inte konstigt hur man berörs av olika saker.
Igår fick jag veta att en kille, som jag bara har träffat ett par gånger, har dött. En ung kille, men som jag förstår det, med stora problem. Det känns hemskt, även om jag som sagt inte kände honom så kan jag ändå känna mig lite nere. Kanske beror det mer på att det blir så verkligt och man vet att det händer varje dag. Att livet slutar alldeles för tidigt i många fall.
Nej detta känns inte alls bra. Usch.

Men när kommer inte döden för tidigt egentligen?
Även om min gammelfarmor dog nu, nästan 100 år gammal, så känns det för tidigt. Visst hon var gammal och sjuk och på så vis var det nog lika bra att hon fick gå vidare. Men ändå kan jag inte låta bli att känna att det var för tidigt.

Per har åkt och jobbat. Jag gick upp 9.15 och upptäckte att tvätten fortfarande är blöt. Även om vi har spridit ut det över golvet. Så jag satte igång att sprida ut det mer. Synd att vi inte har någonstans att få upp allt. Elementen räcker inte till när man har tvättat 4 maskiner.

Nu ska jag röka.

Inga kommentarer: