torsdag 25 mars 2010

Hjärnan

Usch vad jag hatar när hjärnan spelare en spratt. Som det här med musik tänkte jag på. Vissa låtar med vissa artister kan jag inte lyssna på utan att få ångest. Just för att jag lyssnade på dem när jag mådde dåligt.
Jag upptäckte det igen nyss när jag lyssnade på Him med låten Killing Loneliness. Då kom ångesten. En annan låt som jag tycker är bra men som jag inte kan lyssna på är låten Chrome med VNV Nation. Usch jag hatar detta. Men det är väl något med hjärnan som händer. Minnen som liksom ligger där inne, undan stoppat, men som kommer fram med musiken.
Så nu har jag ångest och det är inte alls trevligt. Inte när man inte kan lugna det riktigt som förut, med tabletter eller självdestruktiva handlingar.

Idag har jag och Per varit i Borlänge, för min del blev det en mascara och foundation. Per köpte ett spel till Ps3: an.
När vi kom hem var jag så trött att jag somnade några timmar. Det var skönt, men jag får en sådan konstig känsla i huvudet om jag sover på dagen. Jag blir liksom mosig, och det är inte kul. Så går jag runt och är seg resten av kvällen.

Imorgon har jag en fullspäckad dag.

1 kommentar:

Stina sa...

Känner igen det där med musiken. Man mår dåligt när man lyssnar på det när man egentligen tycker det är bra och vill lyssna men kan inte för man blir att må för dåligt:(