måndag 1 mars 2010

Trygghet

Så skönt det var att sova i natt. Jag var fortfarande trött i morse när jag vaknade, men långt ifrån så trött som jag var i går kväll.
Jag har klippt klorna på vårat lilla monster här hemma. Jösses så livlig han är. Det blir nästan lite för mycket emellanåt. Speciellt när han hoppar upp i bokhyllan, även fast han vet att han inte får vara där. Då kan jag känna att det blir lite jobbigt. Han blir så vild att han inte riktigt bryr sig om vad han inte får göra.

Jag har aldrig förknippat sovrum med någon trygghet. Det har alltid varit ett ställe där jag har gjort mig illa på ett eller annat sätt.
Men när jag sover bredvid Per så är jag så trygg. Det är länge sedan jag sov så bra som jag gör när jag har han bredvid mig. Det är så underbart. Maximal trygghet.
<3

Inga kommentarer: