onsdag 24 mars 2010

Nöjd



I morse orkade jag till och med lägga ner lite mer tid på sminket, men trots ett tappert försök så syns mina mörkare partier, av trötthet, under ögonen. Haha.

Idag har jag:
  • Plockat i lägenheten
  • Diskat
  • Handlat
  • Bjudit mamma och pappa på en snabbfika
  • Sökt ett jobb
Nu håller jag på att laga mat. Bakad potatis med två röror blir det idag.
Jag känner mig nöjd med dagens fixande. Det är skönt att få känns sig lite nöjd ibland. Dock börjar jag få ont i huvudet igen, plus att ångesten börjar dra sin skugga över mig. Jag måste bli bättre på att lyssna till kroppens varningssignaler. Men det är ju inte alltid man har tid att lyssna på dem. Så jag antar att jag får skylla mig själv.
Om ungefär 20 minuter är det Fusk byggarna på tv. Är dock lite delad till om jag ska se det. Förra gången var seg och jag känner att avsnitten är lite för lika. Det kommer att bli uttjatat. Men ikväll klockan 21:55 på kanal 5 är det Sex Rehab With DR Drew, DET ska jag se. Det är fan kul. Men jag fattar inte varför det bara är snygga människor som verkar vara sexberoende. Men å andra sidan, har man väl smakat på kakan så vill man ju ha mer. Så vilken icke-oskuld är INTE sexberoende egentligen. Kroppen och sinnet behöver närhet, eller hur?
Haha, detta om detta. Nu ska jag ta en cigg på balkongen. Sedan ska jag göra rörorna till potatisen.





2 kommentarer:

Camilla W sa...

Jag tror nog att det är en reell skillnad på att vara riktigt sexberoende och att ha ett behov av närhet. Klart alla har ett behov av närhet, men det är långt ifrån ett sexberoende.

Sedan är det ju såklart att ingen vill se en ful person i tv. Nej såklart menar jag inte så, men det är väl ungefär den mentaliteten som råder. Sedan kanske det är en viss typ av personer som är sexberoende, en viss typ av personer som vill ställa upp i tv, en viss typ av personer som tillfrågas? Det har passerat mååååånga steg innan det når oss tittare.

Stina sa...

Sex är också ett bra sätt att bli på bättre humör om man känner sig deppig:) Enda sättet att sluta tänka på allt jobbigt för en stund haha.