fredag 22 januari 2010

Bra dag! Nöjd!

Ajaj, vad ont jag har i ryggen. Mina ryggproblem sätter in när jag har gått mycket, vilket jag har gjort idag. Jag gick till andra sidan stan (ungefärligt) eftersom skolan ligger där. Träffade min mentor, men det var snabbt avklarat. Fast först när jag kom dit så blev jag fotograferad. Det skulle fixas ett kort till mig så jag kommer in i diverse rum. Så teknikern sa: Ställ dig mot väggen så ska jag ta kort på dig.
"Ojdå" Sa jag och försökte rätta till håret.
"Jaa, så noga är det inte" Sade han sedan, men ett leende.
Men jösses, jag som gått genom hela staden till andra sidan, rufsig i håret, varm och svettig som en jag vet inte vad, ställer mig mot den vita väggen och försöker se någorlunda okej ut. Haha, ja jag säger då det.

När jag pratat klart med mentorn begav jag mig mot mattesalen, den var full av andra elever (jätte många var de) och jag som hatar mycket folk i ett och samma rum, höll på att vända och gå därifrån. Och jag skojar inte.
Men men, det var väl bara att bita ihop och sätta sig någonstans.
I mitten av klassrummet fanns en plats ledig, jag tog av mig jackan och satte mig. I MITTEN AV KLASSRUMMET - jag har nog aldrig under mina nu ungerfärliga 12 år i skolan suttit i mitten av klassrummet, mitt i centrum - helt utsatt. Detta mina vänner var en stor utmaning.
Men jag ångrar absolut inte att jag tog mig till skolan idag, för jävlar vad nöjd jag var när jag gick därifrån! Det gick jätte bra att räkna matte - högt över mina förväntningar. Jag är nöjd med mig själv idag!

Så jag fick en bra dag ändå. Trots skolångest på morgonen.
Nu ska jag ut och röka.

Inga kommentarer: