söndag 31 januari 2010

Spelpjäser i mitt spel

Pzychobitch spelas i mina skullcandyhörlurar just nu. Family Guy går på tv, och jag är så trött att jag snappt orkar hålla ögonen öppna. Jag har pluggat engelska och är nöjd över det.
Igår gjorde jag och Per pizza till kvällsmat, gott blev det. Mycket krångel att hitta ingredienser med, men det ordnade sig. Och det var värt det.

Ibland när det går förbi någon människa, så kan jag inte låta bli att fundera hur dennes liv är. Vad personen gör för att försörja sig, familj osv. Det är ganska intressant. Jag kan fortfarande känna att alla människor och allt man ser bara är en del av mitt spel. Spelet jag är med i och har huvudpersonen i. Alla är spelpjäser i mitt spel. Det har jag tänkt så länge och tänker fortfarande. Ibland kan det störa mig och även göra mig paranoid och besatt av att tänka ut hur jag ska flytta mig näst för att inte slås ut. Jag spelar alltid. Gör du?

Nu ska jag ta och vila en stund.

Inga kommentarer: