måndag 18 januari 2010

Vila i frid

Klockan är nu snart 19:00. Det har varit en lugn dag på ett vis, men rent hemsk på annat vis.
Jag har varit jätte trött ända sedan jag vaknade, så jag gick och lade mig och sov en stund här på dagen. Jag vaknade av att min mobil ringde och Per kom in med den till mig. Jag svarade och det var pappa som berättade att min gammelfarmor hade dött igår. Jag vet inte vad jag känner, det känns så overkligt. Jag tror inte jag har förstått riktigt än. Hon som alltid har levt. Hon skulle ju snart fylla 100, den gamla damen. Men hon hade varit sjuk länge och på så vis var det väl lika bra. Men jag känner saknaden, även om jag inte har haft henne så jätte nära - jag har ju träffat henne varje sommar när jag var yngre, varje år.

Just nu sitter jag och lyssnar på Paramore. Katten sover på soffan och älskling jobbar. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt.
Jag tror jag ska sätta mig framför tv:n, med en bit av chokladtårtan. Men som vanligt finns det väl inget att se på den där burken...

Nog från mig.

Inga kommentarer: