torsdag 21 januari 2010

Glad!

Jag blev väldigt glad när jag läste det värmade kommentar jag fick på förra inlägget. Sådana saker värmer!

Efter bråk med tv:n så fungerar den igen. Kanske är det fel på telias nät? Störande är det iallafall.
Så är det ju detta med att det ändå inte finns så mycket att se. Som så många säger: Man har så många kanler, men inget att se. Och det är ju sant, det spelar ingen roll hur många tilläggspaket man har.

Imorgon ska jag till skolan, det ser jag inte framemot. Ska träffa mentorn där och sedan tyckte hon att jag skulle gå på flexmatten med. Jag läser matte C och fan vad tråkigt det är. Som tur är så har jag inte mycket kvar, men det är det med att orken och lusten att sätta sig med skolarbete saknas. Och jag hittar den inte. Haha.

Den 1 februari är det begravning för min gammelfarmor, jag vet dock inte om jag ska åka. Jag lutar åt att inte göra det. Begravningar är så hemska, inget man går på bara för att man inte har något bättre för sig.

Jag funderade lite idag på det här med svenska kyrkan, jag funderar på att gå ur. Visst, man får ingen präst på sin begravning, men jag vill inte ha någon som står och pratar om något som jag inte trodde på när jag levde ändå.
Men å andra sidan, vill man gifta sig så får man inte göra det i kyrkan om man inte är medlem. Och jag vill gifta mig i kyrkan. Ahhhh, dessa funderingar. Jag vrider mig ut och in.
Man får väl se till och gå ur efter att man gift sig, kanske...

Den 8 februari ska jag till vuxenpsyk och träffa läkaren. Inte mitt önskemål, dessutom har jag hört att det inte blir dessa 80 kronor som vanligt när man besöker psyk, nej det jag har hört är att det kan kosta 200 kronor - och vem har råd med det? Det känns inte alls bra. Jag kommer inte att ha något att säga till läkaren ändå. Jag har inga funderinagr. Jag är så trött på allt vad psyket heter. Kan de inte bara släppa mig nu? Låta mig vara.

Nu ska jag kolla på "Utan kontroll" på discovery - det är lite roligt iallafall.

Inga kommentarer: