torsdag 7 januari 2010

Flytt och födelsedag

Hej alla, jag är tillbaka. Jag tog en lite paus och funderade huruvida jag skulle fortsätta skriva blogg eller ej. Jag kom fram till att även om jag inte har mycket att skriva och berätta om alla gånger, och även om det kanske inte är många som läser min blogg, så är det ändå detta som jag tycker om att göra: att skriva.

Det har hänt ganska mycket nu sedan sist.
Jag och älskling har flyttat in i den nya lägenheten, men det finns fortfarande massor att göra. Den gamla lägenheten ska städas ur imorgon, ser inte fram emot detta, men det ska bli skönt när det är klart. Den nya lägenheten håller vi på och fixar smått i hel tiden, men det tar tid och orken är nästan obefintlig efter flera dagar av flytt och plock av grejer.
Själva flytten av sakerna gick bra. Per hyrde ett släp, vi lånade mina föräldrars bil (eftersom Per inte har drag på sin bil), så hjälpte två av Pers kompisar till att bära grejer. Detta var otroligt bra, då allting väger mycket och jag inte är stark. Jag skulle aldrig ha orkat. Tur att man har hjälpsamma människor runt omkring sig.
En del läskigheter har ägt rum i källaren på det nya huset. Jag och Per var nere i förrådet och ställde in kartonger, och vi pratade precis om hur läskigt det var där nere, och att jag troligen aldrig skulle gå ner där ensam. Så hör vi hur några glas klirrar till och sedan något som slår mot något annat, det lät som om ett av låsen på något förråd gungade. DET var väldigt läskigt.
Det känns otäckt på nätterna att vara uppe i lägenheten, men det tror vi båda är för att vi inte har kommit i ordning och att lägenheten nästan är tom, plus väldigt mörk, då vi bara har några myslampor efter golven och i fönstren.
Det lär bli bättre snart.
Men det känns iallafall jätte bra att vara sambos, det känns så rätt.

Internet verkar ha flyttats tidigare hit till nya, men det gör absolut ingenting.

Älskling fyllde 25 år igår, han fick en bok av mig och han ska få en till när denna kommit in i affären igen.
Boken han fick var denna med roliga lappar som folk satt upp lite varstans, så fruktansvärt roligt.

Inga kommentarer: