lördag 23 januari 2010

Utmaningen

Jag gick upp klockan 9 idag. Jätte trött var jag, men det kunde inte hjälpas, för vi hade tvättid idag. Så jag gick upp och min utmaning denna dag var att gå en halvtimme utan smink. Det kan låta som en konstig utmaning, men det är faktiskt något jag har fruktansvärt svårt för. Så i vanlig ordning tvättade jag bort sminket som var från gårdagen (japp, jag sover till och med med smink), så istället för att sminka mig direkt, så lyckdes jag gå osminkad en halvtimme i lägenheten. Jag är glad över det, lite stolt också.
Anledningen till att jag inte går utans smink är att jag blev mobbad i mellanstadiet för hur jag såg ut, så jag började sminka mig och vips så försvann kommentarerna. Sedan dess har jag alltid smink - 24/7.

Förutom att tvätta så har jag städat, plockat och pluggat matte. Skönt att få saker gjorda, men nu är jag så trött att jag för en timme sedan somnade på soffan och vaknade nu.
Per jobbar, men slutar klockan 19, och kommer då hem! Yay!
Måste fundera ut vad vi ska äta.

Inte fick jag ordning på handfatet heller, inte ens med kaustiksoda (stavning?). Då är det fan illa.

Jag ringde hem till min mor och far, men ingen svarade och inte har de ringt upp mig heller. Känner lite oro inför det. Eller kanske mer förvånad och förbryllad.

Nog om detta.
Och nog från mig.

Inga kommentarer: