söndag 24 januari 2010

Smärta, sömnbrist och katt nr 2

Är man gammal om man går och lägger sig 21:20? Ja, kanske. Men det var iallafall det som jag och Per gjorde idag. Han somnade, inte jag. Jag vet inte vad som har hänt med min sömn riktigt, helt plötsligt har jag jätte svårt att sova. Idag gick jag upp vid 11- 11:30, då var jag så trött att jag knappt kunde hålla mina ögon öppna. Jag har varit så trött och seg hela dagen, men nu när jag skulle sova...nej.
Jag kan inte påstå att det är något jag ligger och grubblar på, men jag vet inte.

Övrigt så har vi numera två katter här hemma, misstänker vi. Förurom Kurre så en till. Den katten springer runt och man ser den lite ibland, samt att den då och då ligger ivägen,så både jag och Per snubblar över den. Igår reagerade till och med Kurre, vilket han inte har gjort förut. Han blev livrädd och bara stirrade ut i hallen, utan att röra sig. Han skakade och vi fick inte klappa honom. När jag gick ut i hallen och satte mig och ropade på Kurre, kom han till mig efter lite om och men. När han var lugnare gick han omkring och nosade. Och det verkade absolut som om han gick runt och letade efter något.

En av anledningarna till att jag inte kan sova nu är att jag har otroligt ont i "nedre magen", som mensvärk, fast ändå inte. Jätte ont gör det iallafall. Jag vred och vände på mig i sängen, men gick tillslut upp. Och här sitter jag nu.
Per ligger och sover och Kurre smyger omkring och ser ut att undra varför inte jag sover jag med.

Imorgon ska jag till skolan igen (suck), sedan ska jag och Per till Borlänge och kolla efter taklampor. Det är väldigt mörkt i lägenheten.

I detta mörker, vid ljuset från datorn säger jag nu tack för mig.

Inga kommentarer: