onsdag 27 januari 2010

Riktiga ångesten på länge

Nu sitter äntligen tapeterna uppe, det känns bra. Dock ser det nu ut som om vi precis flyttat in igen. Det står saker överallt, men det blir morgondagens projekt. Sova ut på morgonen, sedan flytta tillbaka byrå och hyllor, få upp tavlor.
Tapeten är snygg, men jag tror att det blir ännu bättre när man får lite möbler till hallen.

Jag fick min första riktiga ångestattack idag på länge. Jag trodde fan att jag skulle dö. Den kom ifrån ingenstans och jag mådde dåligt. Jag blev i samband med ångesten väldigt trött, så jag la mig i soffan och bara fokuserade på andningen. Därefter somnade jag och sov bort den hemska känslan. Fan vad hemskt om det nu skulle sätta igång igen. Denna gångt tvivlar jag dock inte på att jag kommer att kämpa. Har jag överlevt det jag har varit med om tidigare, så klarar jag det. Det skulle vara jobbigt, absolut.

Idag i övrigt har jag pluggat lite engelska, har också skickat in det sista på det kapitlet som jag höll på med. Nu är det bara att sätta igång med nästa. Fan vad jag vill bli klar med skolan nu!

Nip/Tuck går på tv. Jag önskade att jag hade ro att sätta mig och kolla, men oro fyller mig och jag har tråkigt - nästan på gränsen till rastlös.
Men om man har tråkigt, och är trött, är det då någon mening att sitta uppe nå längre. Förvisso är klockan bara 22.30, men, men...

Jag vill skriva något. Skriva något som hjälper andra. Jag vill bli författare!

Inga kommentarer: