måndag 11 januari 2010

Den 11 Januari

Klockan är nu snart 23 och jag funderar på att gå och lägga mig. Tröttheten sätter sig som grus i ögonen, och det svider.
Små, små tassar mot golvet. Kurre smyger runt, trött är också han.
Älskling spelar tv - spel.

Jag lagade en enkel måltid här på kvällen, köttbullar och makaroner blev det. Hade tänkt att laga baconspagetti, men upptäckte att baconen låg i frysen och var stenhård, så det får bli det imorgon istället.

Morgondagen kommer att bestå av plock av grejer. Idag fixade jag och Per mattorna i alla fall, tvättade dem och lade dem på plats. Det känns mycket mer hemtrevligt med mattor.

Jag mår bra, men denna förbannade abstinens efter benzo håller i sig. När ska den ge sig? Kommer den någonsin att ge sig?
Man börjar ju undra. Har varit utan i två månader nu. Och jag saknar det... tyvärr...

På torsdag ska jag till vuxenpsykiatrin på möte med kontaktpersonen igen. Måste höra med henne om räkningen som jag fick hem, om den ska betalas eller inte. Jag har fan inte råd. Jag behöver pengar.

Småförkyld är jag också. Det är jobbigt med dessa långdragna förkyldningar som aldrig riktigt verkar bryta ut. Den bara ligger där och jävlas.

Nu ska jag krypa ner i soffan med kärleken, sedan blir det sängen.

God natt

Inga kommentarer: