lördag 16 juli 2011

Det som har hänt har hänt

Igår kom jag hem efter ett par dagar i gränges. Jag åkte hem dit då mamma och pappa skulle till Tranås. Har inte gjort så mycket de dagarna, mest umgåtts med syskonen och Sigge. Skönt att bryta av lite dock från allt här i lägenheten.
Det har väl inte undgått någon att jag har haft/har en tuff period. Det händer mycket, samtidigt som jag inte tycker att det händer något alls. Jätte jobbig kombination.
Jag och Per har brutit upp. Jag känner att jag inte kan vara i ett förhållande just nu. Jag är säker på att jag tog rätt beslut för oss båda, som det är nu.

Jag tog ett litet återfall för första gången på 2 år. Det fick mig en tankeställare att "vad fan håller jag på med". Jag pratade med min älskade Jennyfer-systeryster om det och hon sa något väldigt klokt, när jag sa att jag ångrade det väldigt mycket.
Hon sa att det nog var bra att jag ångrade det. Det är precis som om jag testade ett sätt som har fungerat för mig förut, men i och med ånger så kom jag fram till att det inte var något för mig längre.
Åh, det ska jag bära med mig.

Igår hade jag ett bra läkarsamtal på telefonen, kommer inte ihåg nu om jag har berättat det. Vi kom iallafall fram till en del bra saker.
Angående mina blodprov så såg allt utom kalkvärdena bra ut. Först hade de varit alldeles för högt och sedan normalt. Vi kom fram till att det nog var bäst om jag tog ett tredje prov för att bara se att det är bra värden. Men tänk om det inte är det då? *lite små nervös*
Blev stolt när jag bad om ett nytt Sobril-recept och läkaren gick med på det då det var strax över ett halvår sedan jag fick förra asken med 25 stycken, och jag tog den sista för några dagar sedan :)
Skönt att få det bekräftat både för mig själv och psykiatrin att jag kan sköta det själv utan att dra på mig ett beroende igen.
Jag är glad att jag har fått chansen att bevisa det.
Jag tar bara när jag absolut behöver dem. Anledningen till att jag blev beroende var att jag hade en stående dos (hög dos) varje dag i lååång tid. I och med att jag fick byta ställen att ha behandling på, var det ingen som höll koll på min medicinering, jag hade ingen fast läkare. Därav att det blev problem.

Idag har jag städat. Hade tänkt att ta allt, men jag får ta moppningen imorgon för jag blev något så fruktansvärt trött just nu.
Annars har jag tagit allt. Det känns bra.

1 kommentar:

Isabelle sa...

Jag tänker ofta på dig, jag kände på mig att det var något med Per och det du ångrade. Jag hoppas du ser att du har mer värde än självskadning. Jag tycker du är helt jävla underbar!