lördag 23 juli 2011

"Sanna, ett nytt försök?"

Dödsångesten slog mig i bröstet. Jag skakade och kunde knappt prata, ännu mindre andas. Det var den värsta ångest jag upplevt på väldigt länge.
Jag har inte blivit så rädd, någonsin tror jag. Det var helt ärligt förskräckligt hemskt.
Tack och lov för att jag har en fin människa i min närhet som hjälpte mig ur det. Jag vet inte vad jag hade gjort annars, faktiskt.

Innan den förskräckliga dödsångesten tog jag kort på mig själv.


Sedan satte det igång


Tidigare idag, hela dagen om jag tänker efter, så har jag hört orden: "Sanna, ett nytt försök?"
Då kom jag på en sådan, kanske galen, tanke. Jag som tror på detta med tidigare liv och fler liv efter detta, kom då att tänka såhär:
Tänk om vi, vid varje "uppstart" av varje liv, får frågan "NN, ett nytt försök?" Sedan får vi därefter välja om vi vill gå in i ett nytt liv och försöka eller leva igen.
Kanske när man är "färdig-lärd" och känner sig nöjd med vad man har åstadkommit i liven, kanske får man då välja att "gå vidare".
Kanske låter det helt galet, men som sagt, tanken bara slog mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så hemskt. Tänker på dig och hoppas det känns lite bättre nu. Kram.

kickan34 sa...

Va smart ungefär så har jag oxå tänkt! ang. liv typ själen som antingen får ett nytt liv när man dör, men även: de som mår dåligt / har problem i livet, de lever för fösta gången, själen alltså., de so0m e bättre på att hantera saker lever för andra eller kanske 15e gången. man säger ju att vissa har en gammal själ, det ser man på dom.. KRAM

SannaElisabet sa...

Det är väldigt intressant det där. Spännande. Det är roligt att spekulera i, mycket för att vi inte vet. Vi kommer kanske aldrig få veta helt klart utan bara mellan liven. Och då kommer vi inte ihåg det när vi "vaknar" igen.

Kram!