torsdag 14 juli 2011

Fråga och svar

Är det specifika händelser som inträffat eller bara allmänna tråkigheter?

Är du en människa som backar i konflikter och drar dig undan, eller går du ut väldigt aggressivt?


Du slår, mig i alla fall, som en lugn och sansad person när du berättar om dig själv i bloggen.


Svar: I detta fall är det en mer specifik händelse.
Jag är som de flesta andra när det kommer till konflikter, tror jag. Jag HATAR att bråka.
Jag har varit väldigt dålig på att säga nej, vilket ju är ett sätt att undvika konflikter. Men jag är mycket bättre på det idag, och på att sätta gränser. Men jag är nog mer åt det hållet att jag backar undan, än att gå ut väldigt aggressivt, om jag får välja. Andleningen till detta är att jag tidigare har levt i ett aggressivt förhållande.
Men det är också en sak jag har jobbat på. Att kunna ta konflikten, och detta utan att jag ska bli rädd. Jag kan disskutera, och det har varit väldigt viktigt för mig att se att personen/personerna jag har hamnat i bråk med, har stått kvar utan att slå, eller kasta saker.

Jag är en väldigt lugn person. Kanske nästan lite för lugn ibland. Men jag tycker inte att man ska behöva brusa upp sig för minsta lilla.

1 kommentar:

JHNA SUGARFUCK sa...

Sv: Well, thank you, dear. Du är väldigt söt själv och borde lägga upp fler bilder på dig själv :)