onsdag 11 augusti 2010

11 Augusti

Min namnsdag... Tycker dock att det är synd att de tagit bort Sanna ur almanackan, medan andra "konstigare" namn står där. Är "Sanna" så konstigt att det inte får stå med? Ja, jag undrar.
Detta är också på dagen två år sedan mitt senaste ganska allvarliga självmordsförsök. Jag försöker se det positiva i det hela, som att:
  • Det faktiskt var två hela år sedan
  • Jag har kommit en bit på väg
  • Hur mår jag idag, jämfört med för två år sedan = bättre
Det gäller att se att då var då och nu är nu. Jag säger inte att det är lätt, för det är det inte. Inte helt lätt för mig heller, men jag försöker.
Om en timma ska jag vara på psyk och ha samtal. Detta blir det första samtalet efter ett sommaruppehåll. Tackar för att jag uppnått högkostnadsskyddet och bara har tio kronor att betala idag. Sedan blir det gratis en tid.
Sov ganska kasst, hade svårt att somna. Det blev så att Per ringde störningsjouren efter att grannen var för högljud. Man behöver inte lyssna högt på opera klockan 23 på kvällen en vardag. Folk ska faktiskt upp och jobba eller liknande. Det fnittrades och smälldes i dörrar och fönster, så till slut ledsnade vi ur.
Nu ska jag göra mig i ordning och snart bege mig mot psykiatrin.

------11:54---------
  • Samtal på psykiatrin. 
  • Postat brevet till CSN.
  • Handlat namnsdagsfika
Jag har varit effektiv idag.
Nu ska jag nog ta mig något litet att äta.