måndag 23 augusti 2010

Första skoldagen...

Om ca en timme ska jag börja gå mot skolan. Det är första skoldagen efter ett härligt sommarlov. Jag skulle gärna ha lov ett tag till. Men vem vill inte det?
Det var tur att jag slängde en blick in i medicinskåpet för jag upptäckte att jag, om två tabletter, har helt slut på min antidepressiva medicin. Det hade varit mindre kul om jag upptäckt det om två dagar...
Så idag måste det bli en sväng till apoteket. Troligen har de heller inte den hemma, så jag måste vänta till imorgon eller nått... Usch, jag har inte råd att vara sjuk... inte råd att äta mediciner iallafall.... men vad gör man? Jag kan inte gärna avsluta medicineringen sådär bara hippsomhapp... Jag får sådana äckliga biverkningar då. Så att trappa ner relativt långsamt är att föredra.

Drömde konstigt i natt med. Imorgon ska jag iallafall hämta drömfångaren hos pappa på jobbet. Så ska jag prova med det. Jag hoppas verkligen att det ska hjälpa. Inte ens sminket kan dölja mina mörka partier under ögonen.

Och om jag associerar vidare: Appropå partier... Det är snart val också. Jag måste bestämma mig vad jag ska rösta på. För jag tänker absolut rösta. Detta är det första valet jag får rösta i (och då är jag ändå 21). Jag missade alltså att rösta i förra valet med ett år. Om ni förstår vad jag menar...
Förtydligande: Jag var 17 vid förra valet.

Nu ska jag platta håret. Hoppas inte att det blir alltför varmt ute nu när jag ska gå. Det är så jobbigt att promenera då.

Inga kommentarer: