onsdag 18 augusti 2010

Att sova eller att inte sova, det är frågan

Att sova just nu tär något så fruktansvärt på mitt psyke. Jag drömmer de hemskaste mardrömmar natten igenom, och jag vaknar livrädd och bara pustar ut över att jag äntligen är vaken.
I drömmarna så vet jag att jag drömmer, men jag kan inte få mig att vakna. Jag kämpar mig igenom drömmen och bara väntar på att jag ska slå upp ögonen. Det är hemskt och jag har haft liknande drömmar när jag var liten. Alltså att drömma och veta att jag drömmer.
I går kväll var jag tvungen att ta Sobril. Jag var absolut livrädd för att somna och drömma. Ångesten sköljde över mig och ganska snart fick jag inte tillräckligt med luft. Men tabletten kickade så småningom in och jag somnade, men jag var fortfarande rädd.
Och jag drömde. Om våldtäktsförsök, stress, rädsla och att vara jagad. Om tårar och andra hemskheter.
Jag låg och tänkte innan jag somnade att jag istället skulle vara vaken. Men jag vet också att sover jag inte så hallucinerar jag nästa dag när jag är vaken istället. Så det var bara att väga ont mot ont.
Nej, detta är inte roligt.

Nu ska jag ner i tvättstugan igen. Håller på att tvätta för fulla muggar.
Ikväll ska jag och Per hem till mina föräldrar. De firar 20 år som gifta! Grattis till mamma och pappa!!
Imorgon firar jag och Per 1 år tillsamman!!

Btw så är hemsidan lite uppdaterad med en lista över saker att göra istället för att göra sig illa:
http://dolldead.zoomin.se/

 -----------15:50-----------
Nu borde Per komma hem snart, och då bär det av hem till mina föräldrar. Det regnar ute och vad underhåller man sig med då?
Jo, man målar naglarna :)
Och med nymålade naglar sitter jag här och plinkar på tangenterna.... Inte bra.

Dagens:
:) Min mamma och pappa firar 20 år som gifta och imorgon firar jag och Per 1 år tillsammans
:( Det är snart kväll igen... jag vill inte sova igen.

Inga kommentarer: