tisdag 3 augusti 2010

Ej bortblåst

Jag har så grymt tråkigt, men som tur är så kommer Per hem om lite mindre än en timme. Då får jag lite mänskligt sällskap iallafall. I dag har jag ägnat dagen åt att plocka här i lägenheten, saker (mestadels reklam) behövde slängas, så nu är det gjort. Har också tränat, däribland gjort 60 sit-ups, jag känner mig duktig. Hoppas på träningsvärk imorgon. Kanske kan det bli några till innan denna dag är slut.
Jag ska laga fisk och potatis till middag idag. Ska bara kolla upp någon bra panering till fisken. Tyvärr är fisken fortfarande fryst, för jag kom på så sent att vi skulle äta fisk idag, men den ligger och tinar.

Jag mår fortfarande inte riktigt bra. Men jag lever.
Jag fick starka dumma tankar igår, men jag gjorde inget. Känner mig stolt över det med. Tänk om jag blåst bort över ett år som självskadefri bara sådär. Nej, tack och lov tog jag tag i mig själv och försökte vända tankarna.
Jag röker för mycket när jag har tråkigt, usch, det är inte alls bra. Jag har redan ont i halsen som jag nu har listat ut inte beror på att jag håller på att bli sjuk, utan det är just för att jag röker för mycket. Sönderrökt hals... mmmhhmm.

Inga kommentarer: