måndag 9 augusti 2010

Kattfan

Efter att katten hade sprungit runt, rivit tvättkorgen, vänt upp och ner på vattenskålen och tuggat på sladden i sovrummet, så tröttnade jag och gick upp istället. Jag fick uppenbarligen inte sova nå mer, så det var ingen mening med att ligga kvar. Kattfan.
Idag regnar det, och det gör det bara för att jag måste upp på stan och till banken. Mhhmm..... så kan det vara.
Jag är trött som fan och jag vill inte gå ut i regnet. Men kanske gör promenaden att jag vaknar till lite iallafall.
Om två dagar är det exakt två år sedan mitt senaste, ganska allvarliga, självmordsförsök. Det känns tufft och jobbigt, men det kändes mer förra året.
Jag får vara glad att jag inte trilla av pinnen då för två år sedan.
Det är jobbigt med sådana årsdagar. Som när någon nära har dött, eller när något annat dåligt har hänt, eller något som inte blev bra har hänt.
Men kom ihåg! Det finns bra årsdagar med!
Nu ska jag platta håret, inte för att det är någon större mening med det eftersom jag ska ut, men jag känner för att göra det.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: