måndag 20 september 2010

Giltig legetimation

Staden väntar. Jag ska dit och träffa min mamma, vi ska till banken och fixa så jag byter bank. Jag kommer även att få en väldigt efterlängtad legitimation.
Att ha ett utgånget leg är inte kul alls, det har inneburit enbart en massa krångel, nej och tveksamheter. Men nu är det slut med det, woho. Äntligen har jag snart ett leg som är giltigt.
Legemitation... Vem var det som sa så? Jag minns inte.

Pratas det om något annat än valet idag?
Jag misstänker att det är det som ligger i allas munnar nu, missnöje, glädje, förnöjsamhet, hat, skam och ren besvikelse. Alla känslor är blandade.
Själv tycker jag inte om resultatet, men jag väntar med spänning på hur allt kommer att lösa sig.

Plattången börjar bli varm, så jag ska väl börja tänka på ett avslut.
Jag är trött. Något så ofantligt trött. Ögonen bara snurrar i min skalle och jag skulle bara helst vilja lägga mig ner och sova. Men ärenden väntar och att vila ligger egentligen ganska långt bort i mitt vetande. Jag är inte den personen som har ro i själen att lägga mig ner och bara vila och se till mig själv en stund.
Inte ens att plugga tillåter jag mig själv. Även om det är tråkigt, så skulle det göra mig gott att bli klar med allt studerande.
Summan av detta: Jag är skit kass på att ta hand om mig själv.

Inga kommentarer: