torsdag 2 september 2010

Gnäll

Egentligen borde jag ligga i sängen... Egentligen borde jag se till att bli frisk. Det finns många "egentligen borde jag...", men nej.
Jag kan inte ligga kvar i sängen och kurera mig. Jag måste iväg, jag ska på samtal på psyk igen. Jag hostar som en tok och bör nog egentligen inte gå ut i det kalla. Idag är det kallt ute. Det känns så iallafall. Men det visar sig. Får klä mig varmt. Promenaden är ju inte så jätte lång, bara en kvarts gångtid. Men med min hosta så kommer jag väl att dö tre gånger om innan jag är framme.
Usch, jag orkar inte mer. Orken är slut. Och jag har snart inga cigg. CSN har inte fattat ett beslut än, så jag går utan pengar. Jag vill ha pengar nu! På momangen.

Igår kväll var jag sjukligt uppåt. Idag har det vänt... jag är deppig, less och trött.
Jag vill sova. Bara sova tills jag får pengar och tills jag kan börja leva igen.
Min mamma och pappa kommer förbi en stund i eftermiddag. Då får jag och Per kantareller!! Mums!!





Inga kommentarer: