onsdag 29 september 2010

Lite ljusning, men inte säga hej än

Nu verkar det äntligen ha löst sig med mitt studiebidrag, det var fan på tiden.
Det är dock inget datum bestämt när jag ska få pengarna för den period som har varit, men det kommer väl det också. Äntligen känns det som om det är på ljusningsväg, men det är väl ingen idé att ropa hej än. Jag antar att det kan komma fler vändor där man slås ner till backen igen.
Onsdag idag (jag var tvungen att kolla almanackan), och jag är lite smått förvirrad känner jag. Jag vet inte om det beror på trötthet eller något annat.
Jag stod nyss i badrummet och höll i foundationen medan jag undrade vart jag hade gjort av den...
Håller på med diverse små projekt här hemma. Tänkte jag skulle sätta mig och plugga lite snart. Det gick ju faktiskt ganska bra igår när jag räknade matte. Skönt det också, inte bara motgångar när det gäller den förbannade matten.
Jag är stressad. Nu är det snart oktober, jag har till jul på mig att göra klart gymnasiet. Matten kan gå, historian är väldigt oklart... Och kursen litterär gestaltning har jag inte ens fått en lärare i. Känner att jag inte riiiiktigt kommer att klara detta innan jul, men det är bara en liten tanke sådär... Suck.

Kanske kan jag få jobb på dagis. Jag har ju skickat in papperna och nu väntar jag bara på att kvinnan jag pratade med ska höra av sig.

1 kommentar:

JosefinEmilie sa...

Oj vad smickrad jag blir. Du är gulig du. Jag bryr mig om dig med ska du veta! Du verkar vara en supergullig tjej tycker jag. Vi kanske kan lära känna varann bättre? :) Hade varit roligt :D Kramisar