torsdag 30 september 2010

Hänsyn till grannar

MSN signalen hörs från någon lägenhet i närheten. Så lyhört är det alltså, eller har personen kanske bara väldigt hög volym på?
Jag drömmer om att en dag bo i ett hus. Att slippa höra vad grannen gör och inte gör på toa, eller slippa vakna tidigt som fan på helgmorgonen av att grannen försöker borra igenom väggen, att slippa störa sig på grannen som talar högt och livligt i telefonen på natten när man ska upp tidigt dagen efter.
Att slippa ha grannar så fruktansvärt nära inpå en själv och inte behöva ta så jätte mycket hänsyn till andra. Men uppenbarligen försöker jag ta mer hänsyn till andra än vad de gör.
Well, jag är inte Guds bästa barn själv. Men lite hänsyn till andra och medmänsklighet har jag i kroppen.

Snart ska jag träffa min pappa över en lunch. Jag behöver också handla lite.
CSN beslutet kom med posten idag, men det beslutet hade jag redan sett på nätet igår. Inga obehagliga överraskningar här inte.
Synd bara att de inte hade skickat med studieförsäkran att skriva på, redan idag. Nu tar det ju ytterligare lite längre tid innan pengarna rullar in.
Damen från "dagispolen" har inte ringt än. Väntar. Och hoppas.
Dock vet jag inte om jag kommer att klara av att både arbeta och plugga. Men det visar sig. Vad gör man inte när man måste...

Nu ska jag göra mig i ordning för dagen.

1 kommentar:

JosefinEmilie sa...

hjärtat hur mår du idag? händer ngt skoj nu i helgen?

kramis