onsdag 1 september 2010

Iiich

Har precis hällt i mig lite av vad som måste vara en av världens snuskigaste  hostmediciner: Theracough.
Det var inte långt ifrån att det kom upp igen, kan jag ju säga. Iiich.
Jag känner mig piggare idag, men orkar inte göra så mycket än. Jag har diskat och plockat lite, men känner att orken tar slut ganska snabbt. Så nu har jag intagit en plats i soffan, under mitt täcke och bara vilar. Det går snabbast att bli av med en förkylning då. Det är bara att vila.
Det var underbart att kunna andas genom näsan i morse när jag vaknade. På bättringsvägen!

Snart kommer Per hem, då ska vi käka lite rester från igår... tacos- rester.

Imorgon ska jag till psykiatrin på samtal igen. Vi hade ett uppehåll på två veckor, men imorgon ska jag tillbaka. Om jag orkar vill säga. Behöver prata av mig lite, även om det känns som om jag inte alls säger som det är... varför tvekar jag att berätta?
Jag vet att jag måste säga som det är, men jag tror att jag ännu förnekar för mig själv. Eller så är det bara så att det är förkylningen som sätter sig på den psykiska måendet.
Nu ska jag tillbaka till soffan och under täcket.

Inga kommentarer: