torsdag 9 september 2010

Skrikgråta?

Nej, nej och åter nej. Jag vill inte mer. Kan inte röksuget bara försvinna och poff så är man rökfri? Önskar att det vore så enkelt.
Det har gått förvånansvärt bra idag dock. Det är först nu på kvällen jag har ett sådant sug efter cigaretter. Jag rökte nyss några bloss, det hjälpte lite, men fan vad jobbigt det är.
Har lust att bara gråta. Lägga mig under täcket och bara skrikgråta, på ett ungefär. Men vad hjälper det?
Jag vill inte ens sluta. Jag försöker intala mig själv att det inte är gott. Men det är det fan visst det! Det enda som gör att jag måste sluta är att jag inte har råd att röka. Men vill... det gör jag inte.
Fuck.

Nu blir det lite "liar, liar" på tv:n.

1 kommentar:

Camilla W sa...

Jag tror att det mesta går bara man VILL. Men om du saknar viljan att sluta röka så tror jag att det blir väldigt svårt att sluta. Då har du inte bara rökningen att kämpa mot utan också viljan. En vilja som annars hade kunnat hjälpa dig att kämpa mot rökningen. Jag vet inte vad för råd jag ska ge dig mer än att jag tycker att det är synd att du känner att du inte ens vill sluta.

Annars är också belöningssystem bra. Tex lägga undan pengar för varje ciggpaket du skulle ha köpt och när du har varit rökfri i x veckor/månader/dagar/etc så får du göra något du verkligen vill.