söndag 26 september 2010

Kantareller i massor

Och mycket kantareller blev det. Det är så kul när man hittar ett ställe och bara ser ett hav av kantareller. Fin känsla. Dock är det inte alls lika kul att rensa allt sedan. Jag har rensat lite här på kvällen, men sedan orkade jag inte mer. Jag är så trött att jag känner hur ögonen bara vill blunda.
Jag somnade en stund efter skogspromenaden. Det var skönt, nu är jag bara lite orolig att jag kommer att få svårt att sova ikväll.
Jag har upptäckt att jag har mycket bättre luktsinne nu när jag röker mindre. Det var så härligt att komma ut i skogen och känna alla dofter.

Imorgon ska jag till Grängesberg och hem till min mormor. Ska hjälpa till att städa lite och så får jag samtidigt umgås med mormor.
Jag bara önskar att morfar kunde finnas där också. Så som han har gjort. Jag saknar honom något så fruktansvärt mycket. Det spelar ingen roll hur lång tid det gått, jag kommer föralltid att sakna honom. Jag hoppas på att få träffa min älskade morfar den dagen även jag dör.

Jag har, sedan igår kväll, haft ganska mycket overklighetskänslor. Det är otäckt. Det är en otäck känsla i kroppen. Jag hoppas att det ger sig, för jag vill inte tillbaka till så dåligt som jag har mått. Det räcker som det är nu...

Nu säger jag godnatt till er kära läsare.

Inga kommentarer: