måndag 13 december 2010

Åh vad underbart det är att vara sjuk

Åh vad det är underbart att vara sjuk (inte). Sedan är det underbart med snorungar som skriker "häxa" efter en såfort man visar sig. Är det så att man måste vara blond och ha en kort mag-tröjs-liknande jacka och se allmänt ut som en bimbo, för att inte få höra sådana saker.
"En häxa" "A witch" aaaaaaaahhhh *springer skrikande runt*
Nej fy fan.
Sedan höll jag på att inte bli hemsläppt från psykiatrin. Eller ja. Min psykolog frågade mig om hon verkligen tordes släppa hem mig.
Jag hade bara berättat att jag nu mår sämre, är orolig i kroppen, deppig och har minnesluckor (ingår i min diagnos) och att jag var nära att skada mig i lördags.
Jag berättade också att jag är sjuk rent fysiskt också, och det märkte hon ju så klart, och att detta kan bidra.
Jag tror att när kroppen är nedsatt i funktion, när jag inte orkar streta emot lika hårt, så tar det psykiska över och blir lite värre.
Åh, vad det är underbart att vara sjuk.

Just nu håller jag på att baka en halv sats lussebullar. Ja, trots att jag är sjuk. Men jag är väldigt försiktig och noga med hygienen. Det är ju inte så att jag hostar i degen precis.
Nej usch, vad jag hatar att vara sjuk

2 kommentarer:

tessa sa...

Krya på dej vännen!
Att vara sjuk är något av det tråkigaste! Hoppas du blir bättre snart!
Försök att stå emot de elaka tankarna, du är så mycket starkare än de!

kramar!

SannaElisabet sa...

Sv: Tack så mycket!
Ja jag hoppas på att bli bättre snart, jag har inte råd att vara sjuk. Måste jobba och tjäna pengar.
Jag ska absolut försöka. Att ge upp nu är inte ett alternativ.
Kramar!