torsdag 30 december 2010

År 2010 en sådan lista och lite egna ord.

ÅRET
Hur har året nolltio varit för dig? Berochdal - bana
Bättre än förra året? Jag vill inte jämföra
Någonting du aldrig kommer glömma nolltio? Vet inte
Har du flyttat under år nolltio? Ja.
Har du hittat en ny låt som du älskar? Ja visst, flera
Isåfall vilken? Nej, men vad jobbigt. Kommer inte på någon just nu.
Har du kysst en främling? Nej.

KÄRLEK

Hur har din kärlek varit nolltio? Underbar!
Har du varit kär? Ja och är!
Har du sagt jag älskar dig till någon? Ja
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Ja
Har du haft ett hemligt förhållande? Haha, men nej!

SORG&HÄMND

Har någon av dina vänner försökt/tagit självmord? --
Har  någon i din släkt avlidit? Ja.
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Nej.
Varit i slagsmål? Nej.

PERSONLIGT
Har du gjort någonting du ångrar? Nej.
Isåfall vad? --
Har du skämt ut dig? Säkerligen.
Har du ljugit för en vän? Nej.
Har du varit ute en hel natt? Nej.
Har du blivit tagen av polisen? Nej.
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Ja, med pojkvännen såklart! *kärlek*
Har du sovit i samma säng med ngn av samma kön? Nej.

SKOLAN&FRITIDEN

Vilken skola går du på? Ingen, just nu. Har tagit en paus.
Har någon varit elak mot dig i skolan? Jag bryr mig inte om vad som sägs.
Hatar du ngn på din skola? Nej.
Har du gjort ngt framsteg? Ja
Haft alla rätt på ett prov? Nej.

VÄNSKAP

Har du träffat nya vänner? Ja
Har du förlorat en vän? Nej
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Nej
Har du ljugit för en bästa vän? Jag kan inte ljuga, så nej.
Har du haft en relation med en vän? Men va? Ja, vänskapsmässigt, men inget annat.
Har du många killkompisar? Nej.

***
Detta året har varit väldigt delat.
En blandning av ledsamma saker och roliga saker. Jag kan inte säga att detta året var bättre än det förra. Jag vill inte tänka och jämföra så alls.
Jag och Per firade 1 år tillsammans. Och jag ser framemot många fler år tillsammans med min karl.

I backspegeln ser jag svartvitt och jag antar att det kommande året blir ungefärligt detsamma. För det är väl så det ska vara?
En blandning av bra och sämre saker.

Inga kommentarer: