lördag 11 december 2010

Sigge attackerad

Så jobbigt att vara sjuk igen. Jag hade ju precis blivit helt frisk från min tidigare förkylning och så åker jag på en till.
Jag och Per var till Grängesberg och hälsade på mina syskon som är de enda som är hemma just nu. Hade väl hoppats på lite mer sällskap ;)
Vi köpte pizza och käkade, sedan gick jag och Per en sväng med Sigge. Vi gick en bit och så dyker det upp en annan hund. Sigge ska naturligtvis fram och hälsa. Det gick bra till en början, men så blev väl den andra hunden irriterad och attackerade Sigge. Jag blev skiträdd och kopplen trasslade ihop sig. Ägaren till den andra hunden stod bara och såg på, och sa typ att "åh vad ni hälsar". HÄLSAR! Hunden biter ju förfan min hund! Jag blev arg och ingrep och tog bort Sigge därifrån efter att ha buttat till den andra hunden.
Visst, det kanske inte var så jätte farligt som det såg ut, men det var så jävla läskigt. Och arg blev jag.
Kollade igenom Sigge ordentligt i nacke och huvud för att kolla om där fanns några sår. Men lyckligtvis så hittade jag inte några.
Sigge <3

3 kommentarer:

Joey sa...

Fyfan=(


Ägaren borde fan se att h*ns hund attackerade eran hund men skönt att det gick bra iaf.

SannaElisabet sa...

Svar till Joey: Ja, jag är också jätte glad att det gick så pass bra som det gjorde.

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

Hatar oansvariga hundägare.


sv Många många tack!