måndag 6 december 2010

Ljusterapi #1

Nu ska jag snart bege mig mot psyk och min första ljusterapi. Är lite nervös, spänd, men jag ser också framemot det. Nu ska jag bara platta håret och borsta tänderna sedan är jag klar.
Uppdaterar om ca 2 timmar hur det var.

----------10:22------------
Då har jag gått på min första av tio ljusterapier. Det var.... ljust. (Nähä?!)
Jag blev ledd till ett rum med fyra stolar, alla täckta i vita lakan. Det var ett speciellt ljus där inne, det kände man direkt.
Jag fick sätta mig i en av stolarna, läsa kunde jag göra om jag ville, så jag begav mig först ut till rummet bredvid och hämtade en tidning. Sedan var det bara att sitta där i en timme. Ljuset gjorde att allt vitt blev kritvitt, riktigt lysande vitt. Men det är ändå en ganska soft behandling då det enda man behöver göra är att sitta där.
Jag märkte när jag suttit en halvtimme ungefär, att det sved i ögonen. Men det var ju också en av de eventuella biverkningarna man kan få av detta.
Klockan 14 ska jag träffa min psykolog och följa upp vad jag tyckte om terapin och hur det var.

Inga kommentarer: