måndag 20 december 2010

Dag 3 – Mina rädslor

Idag ska jag alltså berätta om mina rädslor.
Det finns en del som jag är rädd för. Både saker man kan ta på och saker som man inte ser.
I djurväg är jag tillexempel rädd för, spindlar (som många andra), jag är även livrädd för ugglor. Det är något som har kommit till mig på senare tid och jag vet inte vart ifrån. Jag har inga traumatiska upplevelser där det funnits en uggla med i bilden. Hur ofta träffar man på ugglor liksom.

Jag är också rädd för att bli ensam. Trots att jag oftast känner mig ensam på insidan, så är jag inte ensam fysiskt. Jag har en pojkvän, som jag älskar och jag har en familj som jag också älskar.
Att vara ensam för mig är något annat. Jag kan inte riktigt sätta ord på det. Det bara är.
Jag är inte rädd för att dö, men jag är rädd för att dö ensam. Jag vill inte ligga där på dödsbädden, och inte ha någon i min närhet.
Jag har också fruktansvärd separationsångest, vilken kan hänga ihop med detta. Jag får ont i bröstet när jag ser någon jag älskar på långt håll. Bort från mig, liksom.
Jag avskyr också avsked. Jag försvinner hellre plötsligt än att behöva säga "hejdå".

Att vara fortsatt sjuk är jag också rädd för. Tanken på att jag aldrig skulle bli frisk skrämmer mig. Tänk om jag skulle behöva må dåligt i resten av mitt liv. Det är jag rädd för.
Jag ogillar också uppstoppade djur, de ser alltid så läskiga och lidande ut.

Det finns säkerligen fler saker som jag är rädd för. Men dessa är de jag kommer på nu.
Inom kort kommer ett video inlägg också.

-------------11:43--------------
Jag kommer inte att lägga upp ett videoinlägg än. Dels för att det var sådant dåligt batteri i kameran + att jag väljer att vänta till att sakerna jag köpt på tradera kommer, så jag kan visa upp dem.
Hoppas att ni får en bra fortsatt dag.
Nu ska jag plocka lite i lägenheten.

Inga kommentarer: