tisdag 21 december 2010

Dag 4 – Min tro

Jag tror på min och andra människors styrka att överleva och gå igenom svåra saker. Människors egen makt att göra vad denne vill.
Jag tror inte på någon Gud, som sitter på ett moln där uppe i himlen. Är det så så är han/hon enbart elak. Jag säger som många andra: "Om det finns en Gud, varför händer det då så mycket skit i världen."
Jovisst, människan är fri att själv välja. Men någon gräns måste det ju finnas.

Skulle jag behöva välja vad jag tror på så skulle jag säga att jag tror på flera gudar och gudinnor. Att allt som finns har sin egen gud eller gudinna. Likt asatron.
Jag älskar att läsa om den nordiska mytologin, jag tycker den är mäkta intressant.
Ibland kan jag tänka mig att man återföds, reinkarnation. Men jag tvekar ibland.

Jag hoppas iallafall, hur det än ser ut efter detta livet, att jag får möta alla de som gått över till andra sidan. De nära och kära. Jag vill så gärna få träffa dem igen.
Jag hoppas att de står där och tar emot mig, när det är min tur.

1 kommentar:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

sv Tack för dina snälla ord, jag vet att jag klarar av att gå ned dom här kilona igen, och lite därtill!