torsdag 2 december 2010

Take me away

Medicin höjningen gör att jag mår skit. Jag har oro och ångest i hela kroppen, och jag mår allt sämre, även i tankarna.
Jag vet att det kan vara såhär när man sätter in en antidepressiv eller höjer den. Men bara för att jag vet det, så betyder det inte att det blir så mycket lugnare i kroppen.
Jag skulle vilja sätta mig på en rymdraket och flyga fort iväg från mitt mående och mig själv. Bara bort, bort, långt bort.
Jag blir helt plötsligt mer ledsen. Jag är nära till gråt, men ur mina ögon kommer inga tårar. De fastnar i halsen och bara gör ont istället. De sätter sig där och skär igenom blodkärlen (jag kan nästan känna blodsmaken). Det gör bara så ont.
Dumma tankar, men de går att kontrollera än så länge. Blir det värre så får jag ta tag i det då.

Idag har jag jobbat.
Ska jobba 4 timmar imorgon med.

På måndag ska jag börja på ljusterapin. Ser iallafall fram emot det. Hoppas att det kommer att bli bättre.

Inga kommentarer: