lördag 22 maj 2010

Bränd

En promenad blev det. Och nu är jag rödbränd på axlarna. Jag blir inte brun, jag blir bara rös. JÄTTE röd, direkt. Egentligen ska jag väl inte vistats i solen över huvudtaget, inte utan solskydd. Men, det är för sent för det nu.
Jag somnade en stund. Jag låg och läste och bara kände hur ögonen sjönk ihop och jag hade svårt att koncentrera mig på vad jag läste. Orden och meningarna blev bara till svarta rader. Så en halvtimme sov jag. Jag är så jätte jätte trött. Men det var bara upp och göra lite mat.
Det blev pastasallad idag. Gott när det är så varmt ute och man inte riktigt är sugen på någonting. Till maten kollade jag och Per på "Californication", det är en sjukt bra serie.
Nu går jag bara runt och gäspar och väntar på att klockan ska bli läggdags känns det som.
Kanske skulle jag ta och läsa lite till, så jag kommer igenom boken innan den ska lämnas tillbaka på skolbibblan...

Inga kommentarer: