söndag 30 maj 2010

Morsdag

Idag är det morsdag och jag och Per åkte till mina föräldrar och käkade lunch. Grillade kotletter och friterade strips. Det var lite funderingar från oss här hemma om vi skulle grilla i och med att det regnade och var soligt om vart annat. Men det blev grillning och solen kom fram också och vi satt på balkongen. Kan det bli mer sommar? Näää, tror nästan inte det.
Så plockade jag med lite grejer från mitt flickrum, bara småsaker och lite åt gången. Jag skulle vilja ta en dag då jag bara rensar ur det gamla rummet och tar hit mina saker, men det är så sällan vi har tid... Trist, för jag känner att jag vill ha hit mina saker med.
Idag är också en sådan dag som bara krånglar. När jag nu skulle plocka upp de saker som jag tog med mig och skulle hänga upp på väggarna, då går inte det som jag tänkt mig för att det är betongväggar. Så skulle jag hänga upp en lyckta i fönstret, nej då ramlar kroken ner... Det är inte mina dagar nu känner jag.

Imorgon ska jag till psyk på läkarsamtal. Tack snälla mamma och pappa som gav mig  pengar till besöksavgiften!
Jag har inga pengar, så glömde jag att ta pengar för buketten och trisslotterna till mamma från mina syskon. Så nu är jag i princip utan pengar igen.
Haha, sockärring, prova själv att leva på 1000 kronor i en månad. Fuck you!

Det var iallafall denna bukett som jag ordnade till mamma, plus att eventuell vinst kanske kan leda till tidigare pension ;)
Nej nu ska jag fortsätta med annat. Bland annat skicka in en bokrecension till skolan.

Inga kommentarer: