torsdag 6 maj 2010

Smärta

Jag hade tänkt ägna dagen åt pluggande, men jag vaknade imorse med en "spärr" i nacken och en sådan smärta att jag nästan inte kan göra någonting. Jag kommer inte att kunna sitta så mycket vid datorn. Jag kommer att få ägna pluggandet till en bok som jag har i uppgift att läsa istället. Vilket suger, för jag behöver skriva uppsatsen på datorn.
Jag absolut hatar mina icke existerande rygg muskler, som gör att jag får ont.
Rösten av sjukgymnastens ord hör jag i huvudet hela tiden: "Sanna du är så pass ung och har redan sådana allvarliga rygg problem, det är inte bra".
Jag vet att jag behöver göra något åt det, men när det gäller mig själv, så har jag det inte lätt. Det är mycket lättare att hjälpa andra än att se till mig själv och mina behov.
Men skit samma.

Sov mycket längre idag än vad jag hade tänkt göra. Men när jag vaknade kände jag fortfarande att sömntabletten satt i. Och att jag var groggy, så jag sov några timmar till.

Nu måste jag gå, kan inte sitta längre på grund av smärtan.

Jag slänger upp en bild på nya soffan lite senare.

Inga kommentarer: