söndag 2 maj 2010

Städdag + Pluggdag

Det var en trött Sanna som steg ur sängen i morse. Troligen så satt en del av sömntabletten kvar i kroppen, för jag var lite groggy.
Nu känns det bättre, kan i och för sig bero på att jag drack kaffe. Det brukar kunna hjälpa mot "morgonen efter tablett- sömn".
Jag har satt igång med att städa lägenheten, då det såg ut ungefär som en svinstia här hemma. Inte trevligt. Så nu är dammråttorna borta och det doftar gott igen.
Jag ska också diska det sista, och torka i köket, sedan är det klart. Då ska jag köra igång med att plugga. Ska skriva en uppsats om inbördeskriget i Guatemala (tror jag att det var), ur ett internationellt politisk synsätt. Woho, vad jag är laddad, eller inte. Vissa saker i skolan (ganska många) förstår jag inte varför det ska vara bra att göra. Som tillexempel detta, eller matte som ett annat exempel - jag kan inte förstå varför man ska kunna saker från matte C i vardagen. Det gör man ju inte! Helt onödigt, om man inte ska plugga vidare.
Nej tack, nu får det gärna vara slut med skolan för min del.

Här kan jag inte sitta hela dagen.
Dags att köra igång igen.

1 kommentar:

Camilla sa...

Kan säga att matte c i mångt och mycket inte är nödvändigt ens om man läser vidare. Om man inte tänkte läsa något naturvetenskapligt, men då behöver man nog mer än matte c. Jag har iaf aldrig haft användning för den kursen.