måndag 17 maj 2010

Dimma

Godmorgon allesammans!
Per har stuckit iväg på kursen. Jag har ägnat morgonen åt att plocka lite i hemmet. Är trött på att det nästan alltid ser ut som om en orkan har dragit förbi här hemma.
Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av eftersom vaktmästaren skulle komma förbi denna vecka och fixa saker som jag skrivit ned på en lapp och lämnat. Så trots att sömntabletten fortfarande sitter i och jag är helt dimmig och groggy, så fick jag kämpa mig upp. Jag slog på en kanna kaffe och drack, så jag hoppas att det ger sig snart.
När Per gick upp så vaknade jag lite sådär halvt om halvt. Jag kikade ut och det var tjock dimma som mötte min blick. Jag tänkte att jaha... nu får vi en dag med dåligt väder. Tji fick jag. Nu skiner solen och det verkar vara ganska varmt. Så vi fick nog en bra dag ändå.
Idag måste jag verkligen plugga. Jag ska verkligen försöka sätta mig och plugga en stund idag.
Nu i skrivandets stund dök vaktmästaren upp. Han kommer tillbaka imorgon, så nu kan jag slappna av lite igen.

Inga kommentarer: