måndag 26 juli 2010

Måndag morgon och Jehovas vittnen

Vad seg jag är. Jag har fått i mig lite frukost, men mycket mer än så har det inte blivit.
Känner mig sådär måndag- morgon- seg. Får inte energi till att göra någonting, fast jag har druckit kaffe. Älskling har åkt iväg till kursen, jag planerar att boka tvättid i tvättstugan, och diverse småfix i lägenheten. Tänkte att jag skulle överraska älsklingen lite när han kommer hem. Får se vad det kan bli.

Nyss damp det ner ett reklamblad i brevlådan. Och vad var det ifrån? Jo, Jehovas vittnen i all ära. Jag blir så trött på att de bara ska sprida sitt tanke sätt genom att antingen knacka på dörren och inkräkta eller släppa ner blad i brevlådan så man måste se skiten. Ursäkta, men jag gillar det inte.
Vill jag veta mer om, t.ex. Jehovas, så uppsöker jag dem och inte tvärs om.
Nej, de kan behålla sina biblar och reklamblad för sig själva.
Nu ska jag göra mig i ordning och starta denna dag med, måste få något gjort.

Inga kommentarer: