söndag 25 juli 2010

Tristess på kvällen

Jag har übertråkigt. Något så fruktansvärt. Jag behöver göra något annars så avlider jag nog av tristess. Eller så kommer det att framkalla ångest känner jag.
Jag biter ihop och funderar på vad jag ska göra. Jag har en tendens att röka alldeles för mycket när jag har tråkigt. Och det är inte bra.
Det finns inget att se på tv, och det är kallt ute, så det är ingen mening att gå en promenad. Gå och sova? Mja, kanske. I brist på annat.

Imorgon börjar Per på kursen igen.
Jag blir återigen ensam hemma på dagarna. Det är tråkigt, men kan vara skönt att vara lite ensam också.
Plus att jag då får sakna min älskling lite under dagarna, så kastar jag mig över honom när han kommer hem :)

Det har regnat ute hela dagen.
Men imorgon skulle det bli fint igen. Då blir det med säkerhet en promenad för min del.
Nu säger jag godnatt till er alla.

Inga kommentarer: