tisdag 27 juli 2010

Tvättdags tisdag

Jag började dagen med att försova mig.
Jag skulle börja tvätta klockan 07:00. Då var tvättstugan bokad och jag tänkte att om jag går upp klockan 06:00 så hinner jag göra mig i ordning och sedan börja tvätta.
Men neeej... jag vaknade 06:30, jag minns inte ens att klockan hade ringt. Per sa dock att han hade hört den, så den ringde väl då (haha).
Ingen större skada skedd egentligen. Jag hann ner och började tvätta i tid, men jag kom att tänka på hur det hade varit om jag hade haft ett jobb, eller om det hade varit skola... eller liknande. Jag blir så osäker på mig själv. Skulle jag klara av ett jobb? Troligen skulle det med att försova sig ordna sig ändå. Att komma upp till skolan och så i tid har aldrig varit ett problem. Det kanske är så att har jag något "viktigt" som jag ska till, så fixar jag det nog bättre.
Jag menar tvättiden skulle man kunna boka om tills imorgon, men har jag ett jobb blir det svårt att "boka om" det. Ja, ni förstår nog.

Nu har jag tvättat klart. Det var en kortare tvättid som jag hade bokat än den vanliga. Så tvätten är inte helt torr *fuck*. Men den torkar i sinom tid.

Senare idag ska jag upp på stan och träffa kompisar och gå och fika.
Trevligt. Det blir lite mys idag med :)
Sedan kan jag nästan lova att det blir en tidig kväll, det blev sent igår och upp tidigt idag, så jag är trött och seg. Det blev inte alls som jag hade planerat. Det blev ingen balkong, ingen filt och ingen bok. Men det var mysigt ändå.
(Se inlägget nedan för måndags kvällen)

Inga kommentarer: