måndag 21 juni 2010

Den 21:a!!

Ojoj, nu har jag stått i och städat. Det var väldigt jätte behövligt. Dammsugaren krånglar, men denna gång gav jag inte upp och slängde in dammsugaren i städskrubben. Nej då, jag tog tag i det, svor och gormade åt den fördömda dammsugaren.
Gjorde rent Kurres låda, torkade av i köket, plockade pant (det stod coca-cola burkar ÖVERALLT) och div. annat småplock. Nu är det gjort och jag kan äntligen ta det lite lugnt.

När Per gick i morse så höll jag precis på att somna om. Det var då jag kom på det. Jag började med att försöka lista ut vad det var för datum... hummm... den 21:a. DEN 21:a!!!!
Jag flög upp ur sängen. Det var ju denna dag som sotaren skulle komma. Kryddhyllan skulle vara urplockad och badrummet fritt från tvätt.
Jag som har panik för att visa mig för folk utan smink, speciellt sådana som jag inte känner/känner så bra, sprang in på toa och kastade på mig sminket. Ganska halv dåligt blev det. Men jag hade mitt skydd på iallafall.
Så var det bara att invänta dem, och de kom ca en timme efter att jag kom på att det var den 21:a idag.

Det är inte riktigt så jag vill starta en dag, men ibland kan det bli så. Hata´t.
Nu ska jag fortsätta ta det lugnt och bara njuta av att även jag nu har sommarlov.