lördag 26 juni 2010

Midsommar firande

Midsommarens firande var mycket trevligt.
Jag och Per åkte till Grängesberg för att träffa Anna-Karin och Maria. Först spelade de andra paintball, jag stod över. Medan de sprang runt och sköt på varandra, vilket resulterade i vissa blåmärken och en stukad tå, så väntade jag. Jag var också fotograf. Det var roligt även för mig som bara kollade på. Men det blev kallt i längden att bara stå och kolla. Men det gick bra.
Så åkte vi hem till A-K och käkade (vi grillade), och hade en lättare form av femkamp. Femkampen bestod av kubb, pilkastning, krocket och TP - spel.
Jag och A-K var de som drack lite. Per körde och lika så Maria som skulle hem på kvällen. Men det räckte med två 7,0 cider för min del. Det var alldeles lagom.
Tyvärr så fick först jag, och sedan Per, en fruktansvärd huvudvärk på kvällen. Jag tror att det berodde på att vädret slog om hela tiden. Det var sol och uppehåll, sedan regnade det... Det blir för mycket för mitt huvud.
Sedan började vi åka hemåt. Då var klockan strax innan 22, tror jag.
Så var det bara att ta det lugnt hemma och sedan gå och sova.

Idag är vi båda här hemma trötta. Per har träningsvärk och går som en gammal gubbe. Plus att han har ett bautastort blåmärke på sidan av kroppen. Jösses så det ser ut. Det har en blandning av svart/lila/rött och blått i sig, och det ser ut att göra riktigt jätte ont. Hahaha, stackarn.
Pizza blir dagens mat. Och dagens göra blir att enbart ta det lugnt.

Glad midsommar på er alla!


 ---------------------BILDER!-------------------

Inga kommentarer: