torsdag 3 juni 2010

McDonalds, polisen och sömnbrist


Igår käkade jag och Per på McDonalds. Jag kan inte påstå att det är gott, men vi fick sådana här glas. Vilka vi var ute efter.
Vi köpte maten och åkte sedan till "hällarna", vilket är en badplats, och käkade. Vi upptäckte att de tydligen håller på att göra något med marken där för det var traktorer och djävulskap där.
När vi sitter där och äter kommer det en bil och vi hör hur någon flyttar på något. Vi vänder oss om och ser att det är polisen som ställer för något staket så man inte kan åka in där på kvällarna. Så vi blev instängda. De såg oss inte, vilket vi tyckte var konstigt för Per till och med startade bilen så vi skulle höras, men icke.
Som tur var så var det ett staket som gick att flytta på, så vi öppnade när vi skulle åka därifrån och stängde sedan efter oss.
Detta tänkte vi inte är polisens jobb att göra. Möjligen någon väktares, men detta är väl Ludvika polisen i ett nötskal.
Dessutom innan vi åkte och käkade så kom en polisbil med sirenerna och blåljusen på till parkeringen och idrottsanläggningen här nedan för. De klev ur och pratade med folk som gestikulerade vilt. De gick runt lite som om de letade efter någon, som de inte hittade, så de smög därifrån och stannade på andra sidan gatan...

Jag sov något så hemskt dåligt inatt med. Klockan halv 2 till 2 på natten somnade jag. Så gissa om jag är übertrött idag...
Jag har iallafall idag, fredag och helgen på mig att vila. Jag skulle tydligen inte till matten på fredag, eftersom det är studenten då.
Nu ska jag fortsätta avnjuta en kopp coca-cola och kanske ta en halva cigg.

Måendestatus: Jätte trött, men ändå okej.