fredag 18 juni 2010

Moralkärring!

Vaknade i morse med huvudvärk och stel nacke. Jag antar att huvudvärken beror på att jag sovit konstigt i natt. Nacken smärtar och det strålar ner i ryggen och upp i huvudet. Huvudvärken har satt sig på ögonen också, så jag ser dåligt och är väldigt ljuskänslig. Det är nästan så illa att jag måste ta på mig solglasögon när jag går ut på balkongen för att röka. Och då är det ändå mulet och regnigt.
Jag håller på med middagen för dagen. Kalops och potatis. Så nu står kalopsen och puttrar på spisen.

Jag går mellan datorn och tv:n. Det finns inget roligt att titta på på tv:n. Och jag har kollat allt av det vanliga på datorn.
När jag satt framför tv:n och det var reklam, så såg jag en av Comviq Surf reklamerna. Ni vet den där det är en familj på semester, de sitter runt en eld och de har en varsin dator i knät?
Reklam rösten säger något i stil med att "ta med dig hemmet på semestern" - okej, de säger inte "hemmet" men jag hittar inte rätt ord.
Och jag tänkte: "Det är ju sådär det är". Och det är fan hemskt egentligen. Alla i familjen har ofta en egen dator, så åker man på semester med familjen för att "umgås", så sitter man där med varsin dator och surfar.. tyst..för sig själv.
Det kan man ju lika gärna göra hemma.
Kalla mig gammalmodig, moralkärring eller vad ni vill, men jag tycker att åker man på semester med familjen för att göra något tillsammans och umgås, så sitter man inte i sin egen värld framför tv:n eller datorn.
Så det så!

Inga kommentarer: