tisdag 22 juni 2010

Sol med lillasyster

Lillasyster kommer hit. Vi ska till stranden och sola. Jag hoppas att hon kommer ihåg att ta med sig solskyddskrämen. Jag bränner mig ju direkt om jag sitter ute. Varje sommar bränner jag mig ganska illa. Och jag blir illröd som en kokt kräfta, utan att överdriva.
Tog en sömntablett igår, och när jag vaknade så satt den fortfarande i (i vanlig ordning), så jag orkade inte gå upp ur sängen förrän klockan var halv elva. Visst är det skönt att sova länge, men jag hade gärna gått upp lite tidigare, men jag orkade bara inte resa på mig.
Fick i mig lite frukost, två mackor och kaffe. Sedan en cigg på det.
Det ringde en telefonförsäljare. Åh, vad jag hatar sådana.
"Hej jag söker Per, ringer från bla..bla..bla".
"Han jobbar"
"Jaha, men vem är du då? Fru elller sambo?"
"Sambo"
"Ja, men vad bra då gäller detta dig med. Jag säljer kalsonger...."

Och hur fan angår det mig? Jag använder inga kalsonger och ändå ville hon att jag skulle ta hem nå prover. När jag sa att jag inte tänker ta hem något i Pers namn, sa hon att det skulle skickas i mitt namn.
Näähäää, sa jag. Det vill jag inte.
Fan heller att jag tänker dra på mig något sådant. Visst att de lovar att det inte kommer att kosta något, och det är inget köptvång. Jag vill ändå inte, aldrig, någonsin. Dra på mig det. Då är det mig de kommer ringa och försöka pracka på mig skiten.
Noway.

Nu ska jag kolla om jag har några "strand kläder" att kunna ha på mig...