torsdag 17 juni 2010

Hatar tvättstugor!

Åååå, vad jag hatar tvättstugor i lägenhetshus... Visst att det var mitt fel, jag var 10 minuter försenad ner till tvättstugan. Men när vi kommer dit (jag och Per), så sitter det ett hänglås på dörren och vi har våra kläder i torktumlaren inne i det rummet. Då kände jag bara hur något inom mig sackade ihop. Jag orkade inte mer.
Som tur var, så var Per med. Han ringde vaktmästaren, det hade vi inte mycket för egentligen. Men så kollade vi på "klumpen" med lägenhetsnummren och listade ut vilken lägenhet/familj som tvättade. Så vi åkte upp och ringde på. Vi bad om ursäkt och åkte ner när han som tvättade skulle ner nästa gång.
Jag har hållit på att tvätta hela dagen. Jag fick allt som skulle tvättas tvättat. Jag var nöjd med min insats. Så hände det sådant här krångel. Då tar min ork och lust slut...
Fan vad jag hatar gemensam tvättstuga!

Vi har käkat här hemma. Strips och korv blev det idag, det vi hade tänkt äta igår. Imorgon ska jag göra kalops. Hoppas bara att orken har kommit tillbaka till då.
Nu ska jag slappa framför tv:n resten av kvällen. Sedan ska jag sova. Kanske kan man få vakna utvilad imorgon.

Inga kommentarer: